Hogyan és mennyi idő alatt térül meg egy konzultáció / kurzus ára számodra?

Ha még vacillálsz azon, hogy bejelentkezz-e egy konzultációra, vagy megvedd az Árazd jól magad! kurzust, olvasd át ezt a rövid beszámolót arról, hogy hogyan és mennyi idő alatt térülhet meg egy árazás konzultáció.

Az alábbi példa egy megtörtént eset, 2022 júliusából.

Egy kedves vállalkozó ismerősöm, akinek coaching szolgáltatása van, az alábbi problémával küzdött:

  • egy és két órás coaching alkalmakra lehet hozzá jelentkezni
  • amikor új ügyfél érkezik hozzá, tipikusan az egy órás alkalomra jelentkeznek be
  • viszont mivel az első alkalommal sok mindent át kell beszélni, fel kell mérni, rendszeresen elcsúsztak 20-30 perccel ezeken az üléseken
  • viszont ezt a plusz időráfordítást jellemzően nem honorálták az ügyfelek, ami a vállalkozónak nem volt túl jó
  • de a coach nem akarta megemelni ennek az egy órás szolgáltatásnak az árát

Szóval ez volt a kiindulási pont.
Van egy szolgáltatás, amivel probléma van, mert pénztől esik el a vállalkozó, de nem szeretne árat emelni például a meglévő ügyfelek miatt sem. Ráadásul az is frusztrálja, hogy kicsúszik az időkeretből.

Ahogy beszélgettünk kiderült, hogy ez a probléma tipikusan csak az első coaching ülések esetén van.

Így felvetettem, hogy mi lenne, ha a weboldalon az időpontfoglalásnál létrehozna egy “ELSŐ alkalom” nevű coaching szolgáltatást, aminél ki is fejti, hogy aki először jön hozzá, az erre jelentkezzen be. Ennek az időkerete pedig akkor 90 perces lehet – eltérően a meglévő két coaching opciótól.

Ha van erre az első alkalomra külön időpontfoglalási lehetőség, akkor tudjuk külön árazni is ezt a szolgáltatást, így a meglévő ügyfeleknek nem emelünk árat.

Az eredmény

Megcsinálta ezt az új időpont foglalási lehetőséget a weboldalon. Két hét elteltével találkoztunk, és boldogan mesélte, hogy az elmúlt két hétben 4 új ügyfél jött hozzá – akik nyilván egyébként is jöttek volna – és mindannyian erre az “ELSŐ alkalom”-ra jelentkeztek be.

A 4 új ügyfélből összesen plusz 20.000 Ft-ot keresett a vállalkozó ahhoz képest, mintha minden maradt volna a régiben, azaz hogy ezek az új ügyfelek bejelentkeztek volna egy 60 perces coachingra alacsonyabb áron, ami alkalmak úgyis elcsúsznak, és végül azok is 80-90 percesek lettek volna.

Tehát 2 hét alatt
+20.000 Ft-ot keresett a vállalkozó
egy apró, de hasznos módosítással.

Így:

  • többet keres, ami jobb érzést, több önbecsülést ad neki, és a pénztárcájának sem hátrány
  • nincs frusztráció, hogy már megint kicsúszott az időkeretből
  • a meglévő ügyfelek továbbra is a megszokott áron járhatnak hozzá coachingra (ez cél volt ugye)
  • az új ügyfelek is elégedettek, és kérdés nélkül kifizetik ennek az “ELSŐ alkalom”-nak a magasabb díját, mert eleve úgy tudják, hogy ennek ez a menete, ez így működik ennél a coachnál, PLUSZ ugye mivel ők is 90 perces elfoglaltsággal terveznek előre, így az ügyfeleknek sem csúszik el a napirendje

Tehát ez egy tökéletes win-win szituáció mind a vállalkozónak, mind pedig az ügyfeleknek.

Ez csak egy friss, de egyszerű példája volt annak, hogy akár két hét alatt is megtermelheted a velem való konzultáció díját, vagy az Árazd jól magad online kurzus díját.

Konzultációra itt tudsz jelentkezni, az Árazd jól magad kurzus részleteit pedig itt találod. Ez a szolgáltatást nyújtó szabadúszó vállalkozóknak hasznos, egy komplett árazás tréning az alapokból. Több mint 4 órányi videó vár, direkt szolgáltató vállalkozókra szabva, tehát ez nem egy KKV-knak készített céges tréning!

Bejegyzés megosztása

Tovább olvasok

Az év végi NAGY áremelés kérdés

A KATA változás bejelentése óta sokszor felmerült, hogy megnövekednek a vállalkozók költségei, meg nagy az infláció, meg még rezsiemelés is van, úgyhogy mindenki árat emel. Ezt a “mindenki árat emel”, vagy azt, hogy mindenkinek árat KELL emelnie pedig egész sokan kifogásolják, hogy ez nem feltétlenül helyes út – akár erkölcsileg, akár mondjuk a piaccal, a vásárlókkal szemben.

Megjelennél az online térben, de nem tudod hogyan csináld?

Gyere, beszéljük át az elképzeléseidet!