Pár napja írtam a hírlevelemben és a Facebookon is, hogy a kávézó, ahova járok, március végén 28%-kal megemelte a pohárnyi tiramisu árát.
Ezen a héten újabb áremelés történt: a régi pohár helyett egy újban kezdték el árulni a tiramisut, amibe 13%-kal kevesebb tartalom fér, mint a régibe. (igen, voltam olyan perverz, hogy utána néztem, hogy a régi kiszerelés mekkora űrtartalmú volt, és mennyi az új)
Szóval kevesebb mint 3 hét leforgása alatt 41%-os áremelés történt.
Mondd, te bevállalod?
Na nem a rohamtempóban dráguló tiramisut, aminek ár-érték aránya drasztikusan romlott néhány hét alatt, hanem a 41%-os áremelést?
Na jó, lehet, hogy erős lenne a tiramisu drágulásához igazítani a saját áremelési startégiádat.
Épp ezért van egy sokkal jobb ajánlatom, aminek az ár-érték aránya fényévekkel jobb, mint az ominózus tiramisué: gyere el most szombaton az árazás workshopra, és egy bő fél nap alatt annyi tudást és gyakorlati segítséget kapsz, ami százszorosan meg fog térülni neked már idén!
Nézzük röviden a tematikát:
- átnézzük a kifejezetten a szolgáltató egyéni vállalkozóknál használt és jellemző árazási stratégiákat, melyiknek mi az előnye, mi a hátránya. Ez egy nem túl hosszú, de fontos elméleti rész lesz, hogy lásd, mennyi lehetőséged van, és melyiket mikor érdemes használni, és mikor nem.
- összeállítjuk a szolgáltatási listádat, és kiszámoljuk, hogy melyik mennyibe kerül valójában. Ez már gyakorlati feladat lesz, mindenki a saját szolgáltatásán és árazásán dolgozik majd, nem légből kapott elvi teszt példákat boncolgatunk majd! (nyugi, nem kell kivetítőn megmutatni, hogy nálad milyen számok vannak a táblázatban 🙂 ) Ezzel meghatározzuk azt számszerűen, hogy hol is tartasz most! Ez lesz a kiindulási pont. Ez segít majd abban, hogy ha az jön ki, hogy alul árazod magad és a szolgáltatásod, akkor honnan szeretnénk feljebb lépni.
- szintén gyakorlati feladatokkal megnézzük, hogy hova szeretnél eljutni anyagilag. Itt ha az jön ki, hogy árat kellene emelned, akkor megnézzük, hogy hogyan érdemes annak nekilátnod: hány lépésben, milyen ütemezésben, stb.
Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinél az fog kijönni, hogy árat kell emelnie! Lehet, hogy az értékesítést kell egy kicsit meglökni, lehet, hogy csak az ajánlatot kell egy kicsit átalakítani. - az ajánlatokhoz is adok tanácsokat, így ha rendszeresen adsz ki árajánlatot, akkor azokhoz is lesznek gyakorlati feladatok.
- megnézzük, hogy milyen úton érheted el az általad kitűzött anyagi cél bevételt és profitot.
- lehetőséged lesz kérdezni, és ott rögtön válaszokat, segítséget is kapsz. Így ez az élő workshop máris sokkal jobb választás mint például az árazás online kurzus, vagy bármilyen blogcikk, podcast adás, és olcsóbb mint egy személyes tanácsadás.
Összességében tehát kapsz egy áttekintést az árazás alapjairól, majd gyakorlati feladatokkal felépítjük a szolgáltatásaid árazását, majd azt, hogy ezeknél mik lehetnek a következő lépések, hogy több bevételt és profitot tudj termelni.
Az egészben egyébként az a legjobb, hogy ha tisztába kerülsz az árazás alapjaival és azzal, hogy igazából hol tartasz most az árazásban, akkor sokkal magabiztosabban tudod majd azt is mondani a következő ügyfeleknek, hogy mennyit kérsz az újabb megbízásokért.
Ha nem akarnak megfizetni, nem fogsz rettegni, mert tudni fogod, hogy azért a pénzért nem éri meg elvállalni azt a munkát.
Ha pedig megfizetnek, szuper érzés lesz az, hogy most tényleg pénzt és profitot csinálsz!
Kattints, biztosítsd a helyed most szombatra! További infókat és részleteket itt találsz.