Ez ma történt:
A feleségem lement a Lidl-be kristálycukrot venni, mert őszibarack lekvárt szeretnénk befőzni. Nos, a Lidl-ben nem lehet kristálycukrot kapni, hiánycikk.
Semmi gond! Pár perc sétára van egy CBA, elsétált oda.
Ott sem lehet kapni, ott is hiánycikk!A feleségem a CBA-ban belebotlott az üzletvezetőbe, megkérdezte, hogy mikor kapnak cukrot. Az üzletvezető erre azt mondta, hogy fogalma sincs, de ne számítson semmi jóra.
Példának hozta az egyik energiatal árát: 2 nappal ezelőtt még 349 Ft-ba került. Aztán tegnap leszóltak nekik a központból, hogy azonnal árazzák át 499 Ft-ra. Aztán még a zárás előtt újra telefonáltak a központból, hogy még az üzletzárás előtt tegyék ki az új árat: 599 Ft.
Ez laza 72%-os áremelkedést jelent! Egy napon belül!
És az üzletvezető szerint ha nem is mindenre- és nem is ilyen mértékben, de ez a sors vár a termékek nagy részére. És ez még őt is kiakasztotta.
72%-os áremelkedés?!?!
Jó. Vegyünk egy nagy levegőt! Ez lehet, hogy egy szélsőséges példa, meg azért lássuk be, az energiaital nem feltétlenül napi fogyasztási cikk egy átlag háztartásban. Plusz, a CBA-ban sokminden eleve 20-50%-al drágább, mint például egy Lidl-ben.
Szóval ne rohanj pánikvásárolni!
De mi lehet ettől is fontosabb?
Érzem magamon és másokon is, a különböző vállalkozós Facebook csoportokban meg pláne: válság van a fejekben (is).
Annyi negatív hatás ért minket egyetlen hét leforgása alatt – és szerintem nem tévedünk nagyon, ha azt mondjuk: sejtésünk szerint itt még nincs vége a dolognak… -, hogy ebből nem lehet pár perc alatt, egy kis meditációval / sorozat nézéssel és chips zabálással kijönni.
Lényegében újra kell gondolnunk magunkat.
Újra kell definiálnunk magunkban, hogy kik is vagyunk.
Kik vagyunk, mit csinálunk, és miért csináljuk.
Miért és hogyan segítünk másoknak.
Hogyan tehetjük jobbá mások életét – és így a sajátunkat is.
Hogyan tehetjük jobbá és stabilabbá a saját és családunk életét.
Sok kérdés, sok téma, sok gondolkodni való.
De ez a helyzet azt hiszem mindannyiunkat rákényszerít arra, hogy megtaláljuk az új válaszainkat ezekre a(z egyébként nem teljesen új) kérdésekre.
Ha ezek az új válaszok megvannak, ha megtaláljuk az új önmagunkat, az új céljainkat, miértjeinket és hogyanjainkat, akkor van esélyünk jól kijönni ebből a helyzetől. Magánemberként és vállalkozóként is.
Szolgáltatás árazás kezdő vállalkozóként – 1. rész
Hogyan árazd be a szolgáltatásod szolgáltató egyéni vállalkozóként? Mi az az ár, ami még nem “túl sok” a potenciális vásárlóidnak, és még hajlandóak kifizetni? Egyáltalán,