A banki termékek árazásának egyik kulcskérdése

Olyan jó volt ezeken vitatkozni, adatokat elemezni, lehetséges forgatókönyveket felállítani. Ez volt a bankos munkám egyik legjobban szeretett része.

Amikor új terméket vezet be egy bank, akkor megpróbálja minél jobban, minél pontosabban felmérni már előzetesen is, hogy mire számíthat akár a bank, akár az ügyfél. Kinek-hogyan fogja megérni az új termék? Hiszen win-win szituáció nélkül nem lesz sikeres a termék és így hosszútávon a bank sem. De ha nem elég tetszetős a termék a piacon lévő többi termékhez képest, akkor miért választanák pont ezt az ügyfelek?

Szóval az egyik kulcskérdés ilyenkor mindig az, hogy: ki a célcsoport?

Ki egészen pontosan, egészen konkrétan a célcsoportod?

Mit szeretne, mire mondaná azt, hogy “ejha, ez egy érdekes ajánlat!”

Amíg ezekre nincs egyértelmű válasz, addig nagyon nincs is értelme belevágni a tényleges termékfejlesztésbe és a tesztelésbe. Mert nem mindegy, hogy kire lövünk.

Akire célzunk, az milyen élethelyzetben van, milyen vastag a pénztárcája, mik a céljai, és azokhoz a célokhoz hogyan segíti hozzá a mi termékünk?

Ezt a játékot – azaz elemzést, gondolkodást, stb. – vállalkozóként is le kell játszanunk amikor új szolgáltatás bevezetésén törjük a fejünket.

Márpedig ezt sokan nem teszik meg, vagy épp felületesen végzik el. Nyilván, sokszor korlátosak a piacismereteink és a tapasztalataink. De ettől még ez egy fontos lépés ahhoz, hogy nagyobb eséllyel tudd sikerre vinni az új szolgáltatásodat.

Pár tipp:

– keress rá hasonló szolgáltatásokra, nézd meg a konkrurenciát, hogy mit és hogyan csinál. Ne állj meg 2-3 versenytársnál, inkább 6-9-et mérj fel.

– számold ki előzetesen, hogy mi az a pont, amikor neked már megéri kínálni az adott szolgáltatást. Ha tudod, látod, hogy hol lennél nullán, és hol lennél (szép) pluszban, akkor lehet, hogy máris változtatni kell az eredeti (ötlet) ajánlat egyes részein.

– kérdőívezz! Kevesen használják ki a kérdőívek adta lehetőségeket, pedig nagyon jól lehet ezeket használni, és ha sikerül a célcsoportot lekutatnod, akkor nagyon értékes tapasztalatokat szerezhetsz, amik akár erősen befolyásolhatják is a szolgáltatásod végleges formáját és az ajánlatodat.

Ne sajnáld erre az időt, mert lehet, hogy egy szép falnak futást spórolsz meg vele.

És persze, ez sem garancia a sikerre, de egy fontos lépés a jó kezdéshez.

Bejegyzés megosztása

Tovább olvasok

Árazás workshop tematika

Pár napja írtam a hírlevelemben és a Facebookon is, hogy a kávézó, ahova járok, március végén 28%-kal megemelte a pohárnyi tiramisu árát. Ezen a héten újabb áremelés

Workshop tervezés backstage

Nézzük csak, mik kavarognak bennem, amik ha kezdő vállalkozó vagy, vagy erősen introvertált vagy, esetleg szimplán csak sokat küzdesz az imposztor szindrómával, akkor ezek ismerősek

Megjelennél az online térben, de nem tudod hogyan csináld?

Gyere, beszéljük át az elképzeléseidet!