Mire JÓ és elég a napi 500 Ft-os
hirdetési keret?

Sokszor találkozom azzal a gondolattal és érveléssel, hogy ez olyan aprópénz, ami igazából semmi eredményt nem tud produkálni, így ez csak értelmetlen pénzkidobás.

Nos, 2022 év végén, 2023 év elején kipróbáltam tényleg értelmetlen-e! Lássuk a tanulságokat!

A 2023 januárjában indított “Csinálj több pénzt 2023-ban” kis programnak gondoltam, hogy készítek egy kis promóciót. Illetve az is cél volt, hogy minél többen csatlakozzanak ehhez a kihíváshoz-programhoz. Ekkor meg is fogalmazódott bennem, hogy akkor most épp itt az ideje kipróbálni ezt a napi 500 Ft-os hirdetési keretet.

26 napig futott folyamatosan a hirdetés, egy adott célcsoportra, több képpel, több címsorral, több leírással. Nem használtam videós tartalmat, amik ugye elvileg jobban megragadják a figyelmet, és így hatékonyabbak, jobban konvertálnak.

Hivatkozáskattintás volt a célja a kampánynak, mert forgalmat akartam terelni az oldalra.
Az volt a cél, hogy minél több embert tereljek a nemrég létrehozott “Kezdd itt” oldalra, ahol két ponton lehetett a hírlevélre feliratkozni.
A cél pedig az volt, hogy a látogatók minél nagyobb számban iratkozzanak fel a hírlevélre.

Az eredményről most beszéljen helyettem a Facebook kampánykezelője:

Szóval elköltöttem több mint 18.000 Ft-ot.

Lássuk mit “vettem” vagy nyertem ezért a pénzért:

  • napi átlagban 26 darab, új weboldal látogatót
  • kb. 4-5 új hírlevél feliratkozót
  • kb. +25-30 darab oldal követőt
  • ezen időszak alatt volt néhány vásárlás a weboldalon, összesen kevesebb mint 30.000 Ft értékben – és ezek nem feltétlenül köthetőek a hirdetéshez, úgyhogy ezt nem tulajdonítom a hirdetés eredményének egyébként

Ugye fentebb említettem, hogy a kampány célja az volt eredetileg, hogy minél több új hírlevél feliratkozót gyűjtsek.
Volt tehát 772 darab, a hirdetésből a weboldalra átkattintó látogató.
Ehhez képest ebben az időszakban kb. 4-5 új feliratkozót szereztem,
ami még hirdetés futtatása nélkül is simán meg szokott lenni. Tehát mondhatjuk, hogy ez az eredmény egy csúszos kudarc.

Mégis azt mondom, hogy volt értelme elköltenem 18.000 Ft-ot. Miért is?

Lássuk!
Na és persze ezt kérlek olvasd te is olyan szemmel, hogy ezekből mit tudsz TE profitálni!? Ha te is elindítanál egy hirdetést, akkor ezeket a pontokat végig tudnád te is ellenőrizni!
Ezzel a 18.000 Ft-os “vizsgával” kiderült, hogy:

  • 2 óra alatt a nulláról össze tudok rakni egy életképes Facebook hirdetést. Szövegírással, címsor kitalálással, Canvás képszerkesztéssel, a Facebook hirdetéskezelőben a célcsoport beállítással. Tehát kb. 2 óra alatt nulláról készítettem egy olyan hirdetést, ami 24 Ft-ért hoz nekem látogatót a weboldalamra.
    Ez már csak azért is elég jó, mert volt olyan korábbi hirdetésem, ahol 250-400 Ft körül volt egy látogató, tehát napi 1-2 átkattintást sikerült elérnem, szemben a mostani napi átlagosan 26-tal.
    Konklúzió 1: a hirdetésem szövegezése, a címsorok, a képek alapvetően rendben vannak, sokkal jobbak mint korábban. Tehát ebben egyrészt sokat fejlődtem, másrészt jobban meg is ismertem a célcsoportomat, jobban eltaláltam a mozgatórugókat. Kezdő vállalkozóként ez pedig fontos: gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás! Ha nem megy valami elsőre (drága hirdetés, kevés átkattintás), akkor semmi baj! Csiszolni kell rajta és legközelebb jobb lesz!
  • A hirdetésem tehát alapvetően egész jól muzsikált. Mégsem sikerült feliratkoztatnom a 772 darab látogató 1%-át sem, ami lássuk be, igen gyászos eredmény.
    Konklúzió 2: nem konvertált jól a hírlevél feliratkozás tekintetében a weboldal, tehát a weboldallal van gond, ezen kell csiszolni. Itt nyilván az egyik legnyilvánvalóbb hiba, hogy nem egy landing oldalra érkeztettem az érdeklődőket, hanem egy klasszikus aloldalra, és kevésbé is volt úgy felépítve-megfogalmazva az érkezési oldal, mint egy tipikus (jó) landing oldal.
  • A weboldalba be van kötve egy hőtérkép bővítmény, amit nem volt rest időnként nézegetni, hogy egyrészt mennyi időt töltenek el a látogatók az adott oldalon, másrészt hogy miket olvasnak el. Ezekből néhány tanulság:

    • a látogatók átfutják / elolvassák az árazás-áremelés felütéses szövegeket
    • Konklúzió 3: a mobilos látogatók közül alig indítják el a beágyazott videókat. Ez ugye azért érdekes, mert azt halljuk, hogy a videós tartalom mennyire jó és bizalomépítő, ugyanakkor a weboldal látogatók nagy része mobilról jön, és valószínűleg épp ezért vagy ideje nincs a videót elindítani sem, nemhogy megnézni, vagy épp mondjuk nincs WiFi közelben. Tehát van videós tartalom az oldalon, csak épp a látogatók jó része simán átgörgeti, nincs használva.
    • a legtöbben megnézik a referenciákat, ezeket jobban megnézik, elolvassák, tehát ez a blokk nagyon fontos hogy legyen, és tényleg jó, hiteles legyen.
    • a sima hírlevél feliratkozásos blokkot átgörgetik, kevesen állnak meg ott. Ez valószínűleg azért is van, mert még nincs meg a kellő tudás és bizalom a feliratkozáshoz. (Tényleg kell ez nekem? Tényleg hasznos lesz nekem ha feliratkozom? Ki van emögött egyáltalán?)
    • a hírlevél feliratkozási arány akkor sem javult, amikor popup-ot állítottam be az oldalra – mert az első két hétben nem volt hírlevél feliratkozásos popup. Ez azért érdekes, mert a feliratkozós popup azért általánosságban szokott javítani a feliratkozási arányon.
      Hogy nálam ez miért nem történt így? Konklúzió 4: szerintem szimplán még nincs meg a kellő (el)ismertség, a kellő bizalom, akár a személyem iránt, akár a téma iránt. Hisz maga a téma is viszonylag szenzitív, sokan tartanak attól szerintem, hogy majd a zsebükben, pénztárcájukban fogok turkálni – pedig nem, vagy csak annyira, amennyire szeretnék. 😉

  • menet közben egyébként változtattam az oldalon: először egy komplett kis könyvtárat kiraktam, hogy milyen témában milyen pl. podcast adások vannak (árazás, áremelés, mindset, stb.), de ezt menet közben szűkítettem, hogy ne találkozzon túl sokféla anyaggal, témával az ide látogató. Konklúzió 5: túl sok téma volt kint az oldalon, és így nem volt könnyű megérteni és átlátni, hogy akkor most miről is olvashat-hallhat itt az ember. Ez pedig nyilván nem építette a bizalmat, hisz ha nem egyértelmű, hogy mit tudsz profitálni egy adott weboldalból / szolgáltatásból, akkor nyilván más felé fogsz fordulni.

Szóval megérte elköltenem ezt a 18.000 Ft-ot?

Az látszik, hogy ez nem térült meg ebben az időszakban. Viszont rengeteget tanultam arról, hogy hol vannak a gyenge pontjaim, és hol-min kell változtatnom ahhoz, hogy legközelebb nagyobb eséllyel, jobban teljesítsen a hírlevél feliratkozós kampányom.

Mit profitálhatsz te ebből?

  • Nézd végig és gondold végig, hogy pl. a weboldaladon hol-hogyan lehet feliratkozni a hírleveledre. Mert ugye fel lehet iratkozni a hírleveledre?
  • Ha még nincs bekötve a weboldaladra hőtérkép szoftver, köss be egyet. Ingyenes csomaggal is már kapszatsz olyan infókat és tanulságokat, amik bizony elég hasznosak lesznek a számodra!
  • Gondold át tartalmi szempontból az egyes oldalad felépítését, struktúráját: könnyen átlátható? Könnyen érthető az adott oldalon az üzenet amit át szeretnél adni? És ami fontos: egyértelmű a látogatónak a következő lépés, mint pl. hírlevél feliratkozás / egy blogcikk elolvasása / egy belépő termék megvásárlása / jelentkezés a díjmentes konzultációra, stb.?
  • Mennyi és milyen bizalomépítő elem van az oldaladon? Vannak referenciák? Mennyi? Milyenek? Kiktől? Hogyan vannak ezek tálalva a weboldaladon? Ne az önpromócióról szóljon a weboldalad, hogy te milyen szupersztár vagy, hanem beszéljenek helyetted az ügyfeleid, az elégedett vevőid, az értékelések!
  • Akik mobilon nézik meg a weboldalad: számukra is jól átlátható, könnyen fogyasztható, szép a weboldal?

Szóval szerintem megérte elkölteni ezt az összeget erre a kísérletre.
És ha nem is hasonló összeget, de lehet, hogy fele ekkora kerettel neked is érdemes lehet egy kísérletet tenned ebben, hogy lásd, nálad hol vannak-lesznek a gyenge pontok.

Mert ha ezeket látod így kicsiben tesztelve, tudod javítani még mielőtt sokkal több pénzt beleöntenél a kampányodba, amikor már sokkal több pénz – bevétel – a tét.