Passzív bevétel-e az online kurzus?

A napokban elkezdtem egy kutatást készíteni az online tréningek árazásáról. Elég érdekes és izgalmas a téma.

Sok - és érzésem szerint idővel egyre több - online vállalkozó, szolgáltató szeretne és fog is online kurzust készíteni. Hisz az "passzív bevétel".

Ezzel a passzív bevétellel nekem vannak erős fenntartásaim. Mert amíg nem te vagy az ország legmenőbb és legismertebb valakije az adott témában, addig bizony se nem nagyon passzív- se nem nagyon jön magától az a bevétel.

Miért nem passzív bevételi forrás egy online kurzus – amíg nem te vagy a NO.1?

– tolni kell a tartalommarketinget a témában, hogy ismertebb legyél, és épüljön a bizalom feléd

– tolni kell a marketinget / reklámot a különböző platformokon, amit ki kell találni, el kell készíteni, ellenőrizni és finomítani kell (na meg költeni rá, ugye…)

– magát az anyagot is fejleszteni, bővíteni kell, hogy elég érdekes és értékes(!!) legyen ahhoz, hogy a megfelelő árat ki is fizessék érte – és ne csak hébe-hóba, hanem annyian, hogy már értelmezhető legyen az ebből származó bevételed

– ha nem örökzöld a kurzus, hanem időszakosan van kapunyitás, akkor az a pár hét különösen melós tud lenni

– ha a kurzusban van élő mentorálás-konzultáció, akkor az is idő és energia

és még lehetne tovább sorolni a dolgokat.

Én magam is folyamatosan fejlesztem a saját árazás kurzusomat. A következő téma ami be fog kerülni, az az árajánlat készítés, ami kivitelezőknek (pl. webes, grafikus) különösen hasznos lesz. Az is jó benne, hogy nem csak az árajánlat készítésben segítség ez, hanem az áremelésben is. Valószínűleg külön minikurzusként is elérhető lesz ez a modul.

Aztán a most készülő kutatás eredménye is az lesz, hogy lesz egy “hogyan árazd be az online kurzusod” tréning. Ebben az egy igazán izgalmas kihívás, hogy egy kalkulátoron is gondolkodom, hogy hogyan lehetne ezeket többé-kevésbé sztenderdizálni, és egy kalkulátorba belezsúfolni.

Egyébként mindkét modul elérhető lesz az Árazd jól magad! online kurzusban. Amit a fentiek fényében baromi olcsón tudsz – most még – beszerezni. Az örökös hozzáférésnek hála pedig a fenti új anyagokat is megkapod, mert ebbe a tréningbe minden újdonság bekerül. Viszont az ára nem marad annyi, amennyiért most elérheted.

Ja, és egyébként most választhatsz olyan csomagot is, amiben még egy egy órás konzultációt is kapsz a tréning mellé.

Szóval úgy is mondhatnám, hogy most eléggé alul van árazva ez az ajánlat – és ez neked különösen jó.

Most nekem is jó, mert még van heti pár óra szabad kapacitásom konzultációkra, de ez hamarosan megváltozik.

Egyébként mondtam már, hogy elindult a demó mentor programom? Erre a demó mentor programra mondta azt az egyik résztvevő most két napja, hogy: “nem érzem, hogy ez demó lenne, olyan, mint egy kiforrott mentor program”. Ha érdekel ez a lehetőség, keress meg privátban. 🙂

Bejegyzés megosztása

Tovább olvasok

Az év végi NAGY áremelés kérdés

A KATA változás bejelentése óta sokszor felmerült, hogy megnövekednek a vállalkozók költségei, meg nagy az infláció, meg még rezsiemelés is van, úgyhogy mindenki árat emel. Ezt a “mindenki árat emel”, vagy azt, hogy mindenkinek árat KELL emelnie pedig egész sokan kifogásolják, hogy ez nem feltétlenül helyes út – akár erkölcsileg, akár mondjuk a piaccal, a vásárlókkal szemben.

Megjelennél az online térben, de nem tudod hogyan csináld?

Gyere, beszéljük át az elképzeléseidet!