Dolgoztál már Domán Zsoltnak?
Még áprilisban volt egy felhívásom az egyik vállalkozós-brandépítős Facebook csoportban, miszerint amolyan X-Faktoros projekthez keresek partnert. Azaz olyan megbízást keresek, amiről aztán kicsit részletesebben is beszámolhatok.
Ha még nem vagy profi a saját területeden, akkor ez egy remek lehetőség, hogy megmutasd magad! Ne csak egy pár mondatos referencia blokkot tegyél ki a munkádhoz, hanem írd meg részletesen, hogy hogyan dolgozol, milyen elvek, milyen szempontok mentén. Így a potenciális ügyfeleid jobban megismerhetnek téged és a munkamódszeredet, és így látatlanban is jobban és gyorsabban épül a bizalom az irányodba.
Ezt a felhívást látta meg Domán Zsolt is. Nem sokkal később egyeztettük Zsolttal, hogy nagyjából miről is lenne szó, és passzolnánk-e egymáshoz például a munka milyensége és kapacitás szempontjából.
Egy újabb egyeztetésen megbeszéltük a kiinduló pontot, amire egyébként Zsolt már felkészülten érkezett, mert már egy Google doksival fogadott, amibe pontokba szedve összeírta az elképzeléseit és az igényeit.
Ilyen szempontból Zsolt nem egy átlagos ügyfél, mivel Zsolt korábban foglalkozott teljeskörű online marketing kivitelezéssel, így pontosan tudta, hogy milyen kérdéseim merülhetnek fel, és azokat előre meg is válaszolta.
A helyzetem egyébként nagyon jó volt: csak a logót és a korábban használt (sárgás) színvilágot kellett megtartanom, ezen felül szabad kezet kaptam. Zsolt rám bízta az oldal teljes szövegezését is, így a szövegírói kreativitásomat is kiélhettem a projekt során.
Demo főoldal készítés
Van nekem egy olyan szokásom, hogy egyrészt a bizalomépítés, másrészt a későbbi problémák megelőzése érdekében díjmentesen elkészítem a demo oldalát a megbízómnak.
Ez azt jelenti, hogy a saját WebReform-os domain-emen egy aloldalként elkészítem a potenciális ügyfelem / megbízóm főoldalát. Nyilván ezen a demo főoldalon nem működnek a linkek, gombok, de a struktúra, a design, a szövegek, az elrendezés már látszódik belőle. Így a megbízóm láthatja, hogy milyen irányba gondolkodom akár design, akár felépítés, akár szövegezés szempontjából, és ha nagyon nem egyeznek az elkézeléseink, akkor még időben, probléma nélkül elválhatnak az útjaink.
Ha pedig tetszik neki az irány, akkor a finomhangolásokat még a projekt elején le tudjuk tisztázni a gyakorlatban, és így a további oldalakat már a kvázi végleges információk, design alapján készítem el. Ezzel ugye saját magamnak is időt takarítok meg.
Zsolt egyébként egyáltalán nem ragaszkodott ehhez a demo oldalhoz, mivel már látta pár munkámat, és el is végeztem az ő Új Vevők Futószalagon képzését, tehát nem most találkoztunk először.
Mindenesetre azért elkésztettem ezt a demo főoldalt, és elküldtem neki, hogy még az elején tudjon alakítani az oldal kinézetén, felépítésén, és a további oldalakat annak megfelelően készítsem el.
A demo főoldalra Zsolt ezt írta: “Köszönöm István, tényleg nagyon jól alakul, várom a folytatást. 🙂“
Szövegírás
Mivel Zsolt rám bízta a honlap teljes szövegezését, én viszont nem vagyok villanyszerelő, így elég sokat kellett olvasnom ahhoz, hogy releváns és szakmailag is minél jobb minőségű információkkal tudjam feltölteni az oldalt.
Más villanyszerelők, E.ON, ELMŰ, és egyéb szakmai szervezetek oldalain tájékozódtam, olvastam utána a szükséges információknak.
Érdekes volt tapasztalat volt egyébként, hogy milyen sok villanyszerelőnek nem jó a honlapja, vagy ha a design nem is tragikusan 2000-es évekbeli, akkor a szövegezése mennyire… Nem jó.
Az egy dolog, hogy te leírod a szakmai részét a hivatásodnak a honlapodra, de mennyire fogja megérteni azt egy laikus, aki számodra egy potenciális ügyfél? Na meg: mennyire tud eladni a szöveged?
Ha nem fogyasztható könnyen, ha nem átlátható, ha nem tereli a szöveg és a honlap az érdeklődőt egy bizonyos irányba – jelen esetben például az árajánlatkérés felé – akkor az érdeklődő figyelme könnyen szétszóródik, szétfolyik és elvész, amiből nem lesz üzlet. Legalábbis nem számodra!
Itt is fontos az összhang: leírhatom én minden harmadik mondatba azt, hogy kérj árajánlatot, mert az milyen jó lesz neked, ha a honlapon el van dugva az árajánlat gomb és menüpont. Ha nem találja meg könnyen és gyorsan az érdeklődő az árajánlat kérési lehetőséget, akkor a könyebb lehetőség irányába fog elmozdulni: átkattint a soron következő honlapra, ahol lehet, hogy gyorsabban megtalálja az árajánlat kérése gombot.
Projekt menedzsment
A munkával kapcsolatos projekt adminiszrációm egy részét a ClickUP-ban vezetem. Ez egy nagyon jó kis alkalmazás a feladatok kezelésére és a projektek naprakészen tartására.
Az amperdoki projektnek is készítettem egy külön feladat listát, amihez hozzáférést biztosítottam Zsoltnak, hogy bármikor ránézhessen arra, hogy melyik feladattal és témával hogy haladok. Illetve ami infót tőle vártam, azt is beraktam ide, nehogy elfelejtődjön bármi.
A ClickUp-ban minden projektnek készíthető külön feladat lista, amiknél megadhatóak személyre szabott státuszok is, amiket aztán már könnyedél lehet állítgatni, és így gyorsan áttekinthető, hogy melyik megbízással még milyen feladatok, teendők vannak akár nekem, akár a megrendelőnek.
Szeretem a feladatokat így nyilvántartani, mert így biztosan nem felejtődik el semmi, sem fontosabb, sem kevésbé fontos, de hasznos dolog és információ.
Ilyen volt - ilyen lett
Most pedig lássuk, hogy miből mi lett!
Zárszó
Érdekes és jó kis megbízás volt ez, amit nagyon élveztem az elejétől a végéig.
Külön jó volt benne, hogy azzal a Domán Zsolttal dolgozhattam együtt, akitől nagyon sokat tanultam az elmúlt időszakban, csak most a korábbiakhoz képest kicsit felcserélődtek a szerepek.